Nepořádek kolem sběrných nádob na komunální odpad #16360 Stav hlášení: Vyřízený problém

Vložil(a): Jan   |   24. 4. 2022 (15:19) | Zobrazit všechna hlášení přispěvatele

Vážení přátelé,
prosím Vás o pomoc s vyřešením následujícího problému. Naproti našemu
domu Biskupcova 1890/47 je umístěno úložiště popelnic pro větší počet
domů.
Úložiště je rozděleno na 4 části. Dvě jsou po čtyřech popelnicích a dvě po dvou. Jedno z menších úložišť již delší domu není zamykatelné (nevím komu patří). Toto úložiště je neustále přeplněno hned od prvního dne, kdy jsou popelnice vyvezeny. Pracovníci společnosti AVE se v mezích svých možností snaží s touto situací vypořádat. Hned dopoledne po vyvezení popelnic se obvykle dostaví pracovníci Čisté trojky a co zbylo vzorně zlikvidují. Bohužel již delší dobu přetrvává problém navršených odpadků před vyvezením. Kromě toho, že se na tento nepořádek musíme dívat, dochází při oteplení k množení nežádoucího hmyzu, vzniku zápachu,apod.
Důvody tohoto problému mohou být dva:
- prostor není uzamykatelný a občané se snaží ušetřit vyndávání klíčů
a odemykání svého prostoru, proto všichni vrší odpadky do uvedeného malého prostoru
- do problematického prostoru nosí odpadky více obyvatel, než pro které je prostor určen
Na shromáždění našeho SVJ jsem o tomto problému informoval výbor SVJ. Náš výbor má prostor určený pro naše popelnice v pořádku a nedisponuje prostředky k ovlivnění vlastníků ostatních prostorů.
Předpokládám, že městská část takové prostředky má a tento problém vyřeší.
Stav v neděli 24.4.2022 je na přiložené fotografii.
Děkuji za pochopení a především za Vaši pomoc.
Jan Smolík

Reakce Čisté Trojky | 25. 4. 2022 (08:30)

Dobrý den Vážený příteli,
Vaše předpoklady jsou mylné. Městská část nemá ze zákona žádné prostředky jak zasahovat do soukromého majetku a řešit občanské spory.
Abychom se mohli Vaším případem vůbec nějak začít zabývat, budeme od Vás potřebovat tyto listinné dokumenty:
1.) Notářsky ověřený zápis ze schůze Vašeho SVJ, který bude obsahovat notářsky ověřené hlasování všech členů SVJ, aby bylo patrné, že skutečně všem současná Vámi popisovaná situace vadí.
2.) Písemné vyjádření svozové firmy, která v něm potvrdí, že je dané stanoviště soustavně přeplňované.
3.) Písemné vyjádření Krajské hygienické stanice s vyjádřením k zápachu a výskytu škodlivého hmyzu.
4.) Kopii doporučeného dopisu, ve kterém vyzíváte majitele popelnicového stání k nápravě dané situace.
5.) Fotografie přeplněného stání nejméně z měsíčního období.

Originály všech nutných dokumentů prosím doručte v úředních hodinách na Odbor komunálních služeb v Olšanské ul. 7.

Děkujeme za pochopení MČ-P3

Vložil(a): Jan   |   27. 4. 2022 (11:02) | Zobrazit všechna hlášení přispěvatele

¨Tak Vám děkuji za anonymní a trochu přehnanou reakci. Zřejmě jsme se nepochopili. Už se tím nebudu dále zabývat. Příště až budu potřebovat pomoc, obrátím se na nějaký jiný úřad pro Prahu 3.
Jan Smolík
PS: pohledem na Internet jsem zjistil, že žádný Odbor komunálních služeb neexistuje.